Epson jest światowym liderem w sprzedaży projektorów – pod względem liczby wszystkich projektorów sprzedanych na świecie jak i w technologii 3LCD, której jest twórcą.
W Polsce Epson dzierży palmę pierwszeństwa i ma 40% rynku projektorów do kina domowego pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Wartościowo, Epson to także numer jeden ale „tylko” 38% rynku. Wzrost Epsona w Polsce jest znacznie szybszy niż całego rynku +13% ilościowo.
Wszystkie powyższe informacje rynkowe dotyczą 2011 roku opierają się na danych firmy analitycznej Futuresource, badającej rynki na całym świecie.
Globalna sprzedaż projektorów w Polsce stale, ale bardzo powoli rośnie. Ilościowy wzrost wszystkich producentów to ok. 3% (rok 2011 w stosunku do 2010). Głębsza analiza pokazuje erozję cenową i mocną pozycje tańszych marek. Wartościowo polski rynek odnotował 5% spadek w stosunku do 2010 roku. Podobnie kształtowała się sprzedaż w regionie EMEA: -1% ilościowo, +2% wartościowo.
Epson rośnie szybciej niż rynek
Epson bardzo dobrze wypada na tle całego polskiego rynku projektorów – odnotowując 13% wzrost ilościowy i 6,3% wzrost wartościowy. Jest to wynik znacznie lepszy od całego rynku (+3% i -5%).
W 2011 roku Epson po raz pierwszy na polskim rynku sprzedał łącznie ponad 10 tys. projektorów (dokładnie 10.167 szt.) i utrzymał drugą pozycję na rynku.
Epson jest jedynym producentem projektorów, który w ciągu ostatnich 3 lat uzyskuje stały wartościowy wzrost sprzedaży projektorów w Polsce, pomimo spadku rynku.
Lider projektorów do kina domowego
Epson jest niezachwianym liderem sprzedaży projektorów do kina domowego w Polsce. Pomimo blisko 9% spadku rynku kina domowego w 2011 roku, Epson uzyskał 54% wzrost sprzedaży (3.292 szt.), zdobywając tym samym 40% udział rynkowy w Polsce, dystansując jednocześnie innych graczy, mających udziały nie przekraczające 20%.
Rok 2012 według Epsona
W roku 2012 Epson wprowadzi na rynek wiele nowych modeli projektorów zaprojektowanych z myślą o potrzebach różnych użytkowników – biznesowych, edukacyjnych, domowych aż do bardzo wymagających sprzętu o bardzo dużej jasności i szerokiej gamie wymiennych obiektywów. Euro 2012 powinno być bodźcem do sfinalizowania zakupu projektora domowego dla tych, którzy wahali się dotychczas czy to już odpowiedni czas.
Informacje o firmie Epson
Epson jest globalnym liderem w dziedzinie obrazowania i innowacji. Epson dąży do tego, by przekraczać oczekiwania klientów, tworząc kompaktowe, energooszczędne i precyzyjne technologie. Oferta produktów firmy obejmuje drukarki oraz projektory 3LCD do zastosowań biznesowych i domowych, a także inne urządzenia elektroniczne i ciekłokrystaliczne.
Grupa Epson, kierowana przez Seiko Epson Corporation z Japonii, zatrudnia na świecie prawie 78 tys. pracowników w 99 spółkach. Epson szczyci się stałym wkładem w globalną ochronę środowiska, a także w funkcjonowanie społeczności, w których działa. http://global.epson.com
Epson Europe
Epson Europe BV z Amsterdamu to regionalna centrala grupy odpowiedzialna za Europę, Środkowy Wschód, Rosję i Afrykę. Zatrudniający 1.594 pracowników oddział Epson Europe w roku fiskalnym 2010 osiągnął sprzedaż 1.583 mln euro www.epson.eu
Wizja środowiskowa 2050 – http://eco.epson.com
Dodatkowych informacji udzielają:
Epson Europe BV
Oddział w Polsce
Dorota Wódka-Kot
tel. (22) 375 75 16
e-mail: dorota.kot@epson.pl
Internet: www.epson.pl
Dorota Wódka-Kot
Obsługa Prasowa i PR:
INDALO Public Relations, ul. Grochowska 341/281A, 03-822 Warszawa
komórka: 501 772 619 zbigniew.blewonski@indalo.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/epson-1-i-40-rynku-projektorow-do-kina-domowego-w-polsce